woensdag - 17. 10. 2018 •  Ucitavanje...

Auteur Topic: PSNracing Academy  (gelezen 814 keer)

RobinNova

• Gast
PSNracing Academy
« Gepost op: januari 30, 2017, 09:12:30 am »

We hebben binnen PSNRacing een mooie community die steeds verder groeit. Met deze groei verandert ook onze bandbreedte van expertise. Zo hebben we mensen die "out of the box" al belachelijk snel zijn; anderen moeten iets harder werken om in de buurt te komen van die toptijden.

Om PSNracing een platform te maken waarbij iedereen op ieder niveau plezier kan hebben zijn wij op het idee gekomen om onze tips&tricks te delen. Dit zullen we gaan doen middels de PSNracing Academy.

De bedoeling is dat wekelijks op de zondagavond om 20:00 een uur flink gaan oefenen met uiteenlopende onderdelen. Ieder onderdeel zal uitvoerig aan bod komen waardoor we er van uit mogen gaan dat we uiteindelijk allemaal betere racers worden.

De groepen gaan bestaan uit maximaal 6 deelnemers en 2 "instructeurs". Deze instructeurs claimen niet alle wijsheden in pacht te hebben, of volgend jaar een gooi te kunnen doen naar de overwinning in de LeMans serie. Maar vanuit de theorie proberen we de deelnemers tips te geven.

De 6 deelnemers rijden in dat uur 3 sessies van ieder 20 minuten gefocussed op één enkel onderwerp. Door de verschillen in auto's en circuits zul je ervaren waar je nog kunt verbeteren. Dit verbeteren zul je zelf moeten gaan doen door veel te oefenen, wij sturen je alleen de juiste richting in.

De instructeurs zullen vanuit de pitstraat live meekijken en je voorzien van tips. Als er niet bij je meegekeken wordt kun je de tips die je hebt gekregen in de praktijk brengen en enkele minuten later laten zien dat je progressie maakt.
De onderwerpen zijn als volgt (mocht je nog aanvullingen hebben dan horen we dat graag):

Dag 1: Racelijnen Beginner
Dag 2: Racelijnen Advanced
Dag 3: Remmen (met / zonder ABS)
Dag 4: Accelereren (met / zonder traction control)
Dag 5: Onderstuur
Dag 6: Overstuur
Dag 7: Basic Tuning 1 (Versnellingen / Rembalans)
Dag 8: Basic Tuning 2 (Downforce / Rijhoogte)
Dag 9: Advanced Tuning 1 (Differentieel / Camber)
Dag 10: Advanced Tuning 2 (Anti-roll Bars / Vering)

Door een reactie op dit topic kun je jezelf inschrijven voor één of meerdere dagen. Mocht je nog een onderwerp missen dan kunnen we dit probleemloos toevoegen. Mocht bijvoorbeeld blijken dat we na de racelijnen 2 nog een extra uur hier aan kunnen besteden dan doen we dat gewoon.

Ik hoop dat we hierdoor jullie nog meer motiveren om een versnelling hoger te schakelen
« Laatst bewerkt op: november 05, 2017, 15:24:36 pm door m1d4s010 »

Offline Sander Gevers

• Junior Karter
  • *
  • 16
  • Never drive faster than your angel can fly

• PSN ID: Agf-racer
Re: PSNracing Academy
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2017, 10:07:26 am »
Bij deze meld ik mij aan. (Agf-racer)
Leuk initiatief👍🏻

Offline RedHat

• Junior Karter
  • *
  • 5
  • PSN ID: RooieHoed
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2017, 10:33:05 am »
Leuk!

Ik doe vanzelfsprekend ook regelmatig mee (RooieHoed)

Ik vond zo'n rondje op Donnington al enorm leerzaam. Ik begon het circuit gelijk eigenlijk 'te kennen' gek genoeg.
Misschien een leuk onderdeel is FFB instellingen, maar dat is meer iets voor op het forum dan op de weg.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2017, 10:34:55 am door RedHat »

Offline Sasha1103

• Junior Karter
  • *
  • 3
  • PSN ID: Sasha1103
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2017, 13:10:42 pm »
Erg leuk initiatief! Wil dan ook zeker meedoen want er is nog een hele hoop te leren :).

Offline smokeintheface

• Junior Karter
  • *
  • 4
  • PSN ID: smokeintheface
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2017, 18:52:36 pm »
Tips zijn altijd welkom!
Bij deze wil ik mijzelf graag aanmelden.