vrijdag - 18. 01. 2019 •  Ucitavanje...

Auteur Topic: PlayStation VR  (gelezen 2142 keer)

Offline Chicolini

• GT Rookie
  • 122
  • PSN ID: Chicolini
PlayStation VR
« Gepost op: mei 11, 2016, 09:25:30 am »
Het kwam al even ter sprake in het Dirt Rally topic, maar best een interessant onderwerp om een nieuw topic over te openen. Hoewel ik vooralsnog niet van plan ben de VR aan te schaffen wacht ik wel de ervaringen af als deze tzt komen. Ik kan me nog de eerste prototypes van begin jaren 90 herinneren en als dit aan gaat slaan is het toch wel een revolutie in de gamewereld.

De eerste ervaringen met de Oculus Rift zijn er al maar dat apparaat is mij toch wel erg duur en bovendien heb ik niet eens een pc :P.

Wat zijn jullie meningen?
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2016, 10:13:35 am door Chicolini »

Offline Campodicasa

• GT Rookie
  • 200
    • Campodicasa @ Youtube

• PSN ID: campodicasa
Re: PlayStation VR
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2016, 09:50:39 am »
Heb je de filmpjes ook gezien van Project Cars op de London Motor Show waar ze een aantal Vesaro rigs hadden opgesteld met Oculus Rift? Zag er echt wel tof uit!

Nu zal niet iedereen zo'n rig thuis hebben, kost een paar knaken en ruimte, maar het geeft wel extra dimensie aan een game. Denk alleen dat het voor mij niks zal zijn. Heb snel last van motion sickness.  :(
Casual gamer Who's struggling not to finish last...

Offline m1d4s010

• Administrator
  • GT Rookie
  • 233

• PSN ID: M1d4s010

• Project C.A.R.S 2 : Ja
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2016, 10:10:59 am »
Ik haal hem direct (PSVR) enkel en alleen voor Project C.A.R.S. en Gran Turismo Sport en enkel en alleen als daar de definitieve bevestigingen van zijn gegeven, ik vind het namelijk akelig stil rond berichten voor PSVR ondersteuning voor Pcars. Het is ooit geroepen door SMS, maar daarna nooit meer iets over bericht.

Ik vraag me eigenlijk ook af of je dan nog kan streamen met je camera aangezien je die nodig hebt voor de headset.

youtube:M1d4s010 - twitch:M1d4s010

Offline Chicolini

• GT Rookie
  • 122
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2016, 10:19:03 am »
Ik vrees een beetje voor de ontoereikende performance van de PSVR icm Project Cars (als dit idd uberhaupt ondersteund gaat worden). Momenteel nog niks zinnigs over te zeggen dus het is nog even afwachten, maar icm de Oculus Rift schijnt er al een enorm dikke pc aan te moeten hangen om het een beetje lekker te laten werken. Dat schijnt met de PlayStation Neo dan weer opgevangen te gaan worden (ook nog volop speculatie natuurlijk) en de vraag is dan weer of Project Cars daarvan profiteert. 

RobinNova

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2016, 08:14:05 am »
Ik vrees een beetje voor de ontoereikende performance van de PSVR icm Project Cars (als dit idd uberhaupt ondersteund gaat worden). Momenteel nog niks zinnigs over te zeggen dus het is nog even afwachten, maar icm de Oculus Rift schijnt er al een enorm dikke pc aan te moeten hangen om het een beetje lekker te laten werken. Dat schijnt met de PlayStation Neo dan weer opgevangen te gaan worden (ook nog volop speculatie natuurlijk) en de vraag is dan weer of Project Cars daarvan profiteert.

Games die werken op de Playstation Neo moeten ook werken op de reguliere Playstation. Alleen de performance mag lager zijn (mindere textures, lagere FPS of resolutie). Dus de Neo gaat een non-argument worden.

Wel kan dat ding het verschil gaan zijn tussen PSVR Pcars 60fps en PSVR Pcars 30fps (die laatste dan met een aanpassing opdat je niet misselijk wordt).

In de demo's die gegeven werden met Driveclub kwamen mensen enthousiast terug met commentaar. Alleen de textures waren minder scherp maar dat werd gecompenseerd door de ervaring. De verwachting is dat dit ook het geval gaat zijn met Pcars.

De reden waarom Pcars PSVR momenteel niet aangehaald wordt is duidelijk; Oculus Rift is momenteel op de markt waarbij Pcars een launchtitel is (en een voorname reden om die Rift überhaupt te kopen). Er zullen zeker afspraken gemaakt zijn dat er dan een mediastilte aangehouden wordt om zo de Rift niet te veel te dwarsbomen. Verder is het nu nog te vroeg om te gaan hypen en zullen er wellicht wat vraagtekens weggepoetst moeten worden.

GT wordt in ieder geval een PSVR titel. Binnenkort mag ik naar de persdag van de Gamescom en ga ik de PSVR uitproberen. Op basis daarvan laat ik mijn pre-order(s) staan of trek ik ze in.

Offline Chicolini

• GT Rookie
  • 122
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2016, 12:19:43 pm »
Games die werken op de Playstation Neo moeten ook werken op de reguliere Playstation. Alleen de performance mag lager zijn (mindere textures, lagere FPS of resolutie). Dus de Neo gaat een non-argument worden.

Dat snap ik, maar ik vraag me af of Pcars op de één of andere manier "aangepast" gaat worden aan de Neo, dus of er eventueel een Neo-modus o.i.d. in komt waarmee de performance dus wordt verhoogd. De kans bestaat dat dit niet wordt gedaan omdat het al een bestaand spel is en Pcars dus gewoon zo blijft zoals hij is en de vraag is dan of hij geschikt zal zijn voor VR. Met name bij Pcars/SMS heb ik zo'n voorgevoel dat alle nieuwe features bewaard blijven voor Pcars 2.

Offline Campodicasa

• GT Rookie
  • 200
    • Campodicasa @ Youtube

« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2016, 13:03:23 pm »
Het ziet er ook wel tof uit als je op de kart aan het rijden bent :)

Offline m1d4s010

• Administrator
  • GT Rookie
  • 233

• PSN ID: M1d4s010

• Project C.A.R.S 2 : Ja
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2016, 09:48:19 am »

A Sony representative provided the following statement to UploadVR via email correspondence: “Gran Turismo Sport will launch in North America on November 15, 2016 for PS4 with support for PS VR.” This confirms that the title is launching with PSVR support on day one.

http://www.vlocus.com/vr-virtual-reality-news/gran-turismo-sport-releasing-in-november-includes-psvr-support-at-launch
youtube:M1d4s010 - twitch:M1d4s010

Offline ralph075

• Junior Karter
  • *
  • 10
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2016, 10:24:53 am »
Nog (iets meer dan) 2 maanden voor de VR in de winkel ligt. Heb al een pre-order staan, maar ik vind het akelig stil rond racegames die vanaf introductie zouden kunnen werken met de VR. Eigenlijk zijn racegames voor mij de voornaamste reden om de VR te halen. Wat dat betreft is de kans groot dat ik de pre-order alsnog annuleer. Eventueel haal ik hem een maand later wel, als GT uit is.

Ik vrees dat Dirt en P.Cars het uiteindelijk niet gaan doen op de VR...
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2016, 10:56:51 am door ralph075 »

Offline Campodicasa

• GT Rookie
  • 200
    • Campodicasa @ Youtube

« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2016, 10:42:00 am »
Met Project CARS weet ik het nog niet. Van DiRT verwacht ik het iig wel aangezien dat een nieuwere titel is en nog wel een patch met ondersteuning voor VR krijgt. Het is tenslotte ook de beste Rally game voor de PS4. Dus waarom zullen ze zo'n vette feature niet gaan toevoegen. Maakt het alleen nog maar een betere game dan het al was :)

Offline Chicolini

• GT Rookie
  • 122
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2016, 13:36:39 pm »
Voor Pcars verwacht ik geen VR ondersteuning aangezien dat spel überhaupt niet meer ondersteund wordt. Voor Dirt Rally verwacht ik het eerder, maar daarbij ben ik dan echt heel benieuwd wat de grafische performance gaat zijn.

Ik hou de ontwikkelingen in de gaten maar ik ga nog niks preorderen zolang er nog niks concreets bekend is. Ook weet ik niet of het zo relaxt is om daadwerkelijk met zo'n ding op je hoofd te zitten met daar weer allerlei kabels aan vast, plus een headset, en hoe het zit met motion sickness etc.

Offline Campodicasa

• GT Rookie
  • 200
    • Campodicasa @ Youtube

« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2016, 08:42:24 am »
Voor mij is het niks. Word al misselijk op een draaistoel ;D
Wel jammer, want wat ik tot nu toe heb gezien van VR (welk merk dan ook) is het wel tof bij race games.

Offline jjstyle333

• GT Rookie
  • 139
  • PSN ID: jjstyle333
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:13:55 am »
Ik denk dat je wel beter gaat rijden als je VR hebt. Je hebt dan veel meer overzicht en diepte voor mijn gevoel.
When you are fitted in a racing car and you race to win, second or third place is not enough.

Offline Campodicasa

• GT Rookie
  • 200
    • Campodicasa @ Youtube

« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:27:27 am »
Ik zag vd week een video van AC waarbij ze een mod hadden toegepast waardoor de camera meer de bocht in kijkt dan normaal. Was wel vet gedaan. Het heeft zo meer effect dat je in de auto zit zonder dat je VR gebruikt. Haalt het natuurlijk niet bij het echt VR werk, maar voor sommige die last hebben van motion sickness en VR geen optie is zou dit een mooie oplossing zijn. Weet niet in hoeverre Project CARS zoiets ondersteund.

« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2016, 10:29:20 am door Campodicasa »

Offline jjstyle333

• GT Rookie
  • 139
  • PSN ID: jjstyle333
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2016, 12:13:45 pm »
Is in PC ook, moet je de helmet cam gebruiken. Deze kijkt dan ook naar de apex van de bocht.
When you are fitted in a racing car and you race to win, second or third place is not enough.